طلای جهانی همچنان در حال صعود + آخرین قیمت (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه پلاسمای انسانی در مشهد آغاز شد (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از شمول قیمت گذاری شورای رقابت خارج شدند (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) ریجستری گوشی‌های آیفون که قبل از ۱۷ آبان وارد شده‌اند، فعال شد احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت امور خارجه ایران (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) سهم بخش خانگی در مصرف گاز زمستانه به ۸۰درصد رسید عرضه میوه و خرمای عیدانه و تنظیم بازار از امروز (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) در مشهد + آدرس جایگاه‌ها آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ در خراسان رضوی (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار در آستانه نوروز ۱۴۰۴ تأکید استاندار خراسان رضوی بر ارزیابی منصفانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی توزیع ۹۰ تن برنج پاکستانی درجه‌یک در فروشگاه‌های «شهرما» در مشهد گزارشی از بازار لباس شب عید در مشهد | فصل سرد بازار پوشاک قیمت طلای جهانی در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | طلای جهانی تغییر مسیر داد اژه‌ای: در مبارزه با فساد حراست‌ها کجای کار هستند؟ | صرف مجازات و تعزیر مجرمین و مفسدین، برای تحقق و بسط عدالت کفایت نمی‌کند + فیلم  واریز اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان دهک‌های چهارم تا هفتم از امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) تعداد لوکوموتیو‌های آماده به کار کشور ۱۳ درصد افزایش یافت | برنامه ریزی مسیر ریلی مشهد تا کرمانشاه برای اربعین ۱۴۰۴ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | پیاز کیلویی چند؟ ممکن شدن انتقال اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی | خواربار در رتبه اول خرید مردم تولید ماهانه نفت ایران افزایش یافت (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) حباب نیم سکه از بهمن‌ماه دو برابر شد | نیم سکه چقدر رشد کرد؟ (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) ویدئو | بازار پوشاک شب عید کم رونق است میزان افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ تعیین شد بروکراسی، مانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و ملوان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر + لینک و قیمت بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | سامسونگ A۵۵ چقدر شده است؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | چانگان در محدوده ۲ میلیارد تومان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی: ۱۰۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی استان تا زمان پیک بار سال ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی مقاوم هستند
سرخط خبرها

دردسر‌های مردمی برای خرید لاستیک دولتی | هزینه ثبت‌نام برای ۲ حلقه لاستیک در کافی‌نت، بین ۲۰۰  تا ۴۰۰ هزار تومان

  • کد خبر: ۳۱۰۰۷۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
  • ۲
دردسر‌های مردمی برای خرید لاستیک دولتی | هزینه ثبت‌نام برای ۲ حلقه لاستیک در کافی‌نت، بین ۲۰۰  تا ۴۰۰ هزار تومان
اعلام خطا و نبود موجودی برای ثبت در سامانه، اخذ هزینه ۴۰۰ هزارتومانی کافی‌نت‌ها و هزینه پست مهم‌ترین مشکلات مردمی برای خرید لاستیک با نرخ دولتی است.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز؛ گلایه مردمی از نبود لاستیک دولتی. موضوعی است که ماه‌ها با نقد مردم و انتقاد آن‌ها  روبه روست. بیشتر افرادی که برای خرید لاستیک با نرخ مصوب اقدام کرده‌اند نتیجه‌ای نگرفته‌اند و ناچار شده‌اند که لاستیک خودرو مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت بالاتری خریداری کنند.

احتکار، سودجویی دلالان، عرضه و تأمین نشدن سایز‌های پرتقاضا ۱۳ و ۱۴ و تأخیر در تحویل تایر آنلاین از جمله مشکلاتی است که مردم از آن گلایه مندند. شهروندان مشهدی با ارسال پیامک‌های متعدد از قیمت‌های متفاوت تایر در سامانه آنلاین و در بازار آزاد، خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

یکی از مخاطبان روزنامه شهرآرا، با انتقاد از کمبود لاستیک با قیمت دولتی نوشت: کدام کارخانه الان لاستیک دولتی می‌فروشد؟ همه سایت‌ها نوشته‌اند، موجودی ندارند. این لاستیک‌های دولتی به دست چه کسانی می‌رسد؟ من از هرکسی پرسیدم گفت که تا حالا لاستیک دولتی نگرفته است.

موجود نیست؛ نگردید!

به منظور پیگیری صدای مردم،  ما به صورت میدانی سراغ فروشندگان لاستیک رفتیم تا از نزدیک پای صحبت و مشکلات مردم بنشینیم. سری به محدوده سیدی می‌زنیم. جایی که تقریبا همه نوع لاستیک سواری و باری را می‌توان یافت. حتی سردر بسیاری از مغازه ها، بنری با فونت بزرگ نوشته شده است: «لاستیک با نرخ دولتی و مصوب موجود است.»، اما شواهد میدانی نشان می‌دهد لاستیک نرخ مصوب با آنچه در بازار توزیع می‌شود تفاوت قیمت بسیاری دارد. از طرف دیگر همه سایز‌ها موجود نیست.

به صورت ناشناس وارد یکی از نمایندگی‌های فروش تایر می‌شویم و درخواست لاستیک پژو را داریم. فروشنده می‌گوید: سایز ۱۳ و ۱۴ را ندارم، نگردید که هیچ نمایندگی ندارد. باید منتظر باشید تا شرکت‌ها سبد نمایندگی‌ها را مجدد پر کنند، اما اینکه زمانش کی باشد را ما هم نمی‌دانیم.

فروشنده دیگری سایز ۱۶۵ پژو شرکت کویرتایر را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت می‌دهد. این درحالی است که در سامانه آنلاین همین سایز از تایر را می‌توان با ۴۰۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت بازار خرید کرد.

وقتی علت تفاوت قیمت سامانه آنلاین و بازار آزاد را از فروشنده می‌پرسیم. می‌گوید: قیمت دلار روز به روز در حال افزایش است، چه توقعی دارید قیمت پرکاربردترین قطعه خودرو ثابت باشد؟

ورود سودجویان به بازار لاستیک

۳۰۰ متر جلوتر یکی از فروشندگان قیمت لاستیک ۱۶۵ پژو را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بیان می‌کند و می‌گوید: اگر نخرید روز بعد باید با قیمت بالاتری بخرید. این فروشنده در پاسخ به سؤالم که چرا بین قیمت آنلاین و بازار تفاوت چشمگیری وجود دارد می‌گوید: قیمت ما همین است.

تأخیر در تحویل تایرآنلاین

یکی از شهروندان که برای خرید لاستیک به این مغازه آمده است می‌گوید: چند بار اقدام به خرید آنلاین کرده‌ام، اما در تحویل تایر‌های خریداری شده خیلی تأخیر دارند.

نکته دیگری که شهروندان به آن اشاره و گلایه داشتند درباره کم و کیف ثبت نام بود. به گفته آن‌ها کمبود لاستیک دولتی سبب سودجویی برای ثبت نام شده است.

ثبت نام ۲ حلقه لاستیک ۴۰۰ هزارتومان!

یکی از شهروندان که برای ثبت نام تایر به کافی نت مراجعه کرده است می‌گوید: برای خرید یک جفت تایر به سامانه آنلاین مراجعه کردم، اما هر بار با گزینه «اخطار» روبه رو شدم به همین دلیل به نزدیک‌ترین کافی نت آمدم.

وی با گلایه از هزینه بالای ثبت نام آنلاین می‌گوید: کافی نت‌ها برای ثبت نام دوحلقه لاستیک بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرند. علاوه بر این، درصورت خرید لاستیک از کارخانه هزینه پستی ارسال آن برای هر حلقه معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

این شهروند ادامه می‌دهد: در واقع قیمت مصوبی برای لاستیک وجود ندارد چه از سامانه آنلاین خرید کنید و چه به صورت آزاد از بازار خریداری کنید بیش از آنچه قیمت مصوب است باید بپردازید. چرا نظارتی بر بازار تایر وجود ندارد؟

سیستمی بودن عرضه لاستیک

رئیس اتحادیه لاستیک فروش‌ها مشهد درباره کمبود برخی از سایز‌های لاستیک در بازار می‌گوید: با توجه به قیمتی که سازمان حمایت از مصرف کننده داشته است ۸ درصد قیمت تایر افزایش داشته است سایز‌هایی که در بازار متقاضی بالایی دارند معمولا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

سید کاظم پو رحسینی درباره مشکلاتی که سامانه ثبت لاستیک (سامانه جامع تجارت) دارد می‌گوید: در حال حاضر فروشندگان هنگامی که کالایی را می‌فروشند باید بلافاصله آن را در سیستم ثبت کنند؛ نمایندگان ما در خصوص کند عمل کردن سیستم برای تأیید شماره شاسی و هویت مالک بسیار شاکی هستند، زیرا با تأخیر زیاد و حتی قطعی سیستم روبه رو می‌شوند که این موضوع نتیجه‌ای جز شلوغی نمایندگی‌ها نخواهد داشت و این شلوغی‌ها خریدار را آزرده خاطر می‌کند.

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۰ بازرسی از صنف فروشندگان لاستیک خودرو انجام شده است که در ادامه ۴۳فقره تشکیل پرونده شده است.  صیادی گران فروشی و عدم درج قیمت را از مهم‌ترین تخلفات در صنف لاستیک فروش‌های مشهد ذکر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
0
2
بالاخره امیدی به بهبود وضع موجود لاستیک هست با نه؟ لاستیک های کوییکم خرابه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۲
انشاا... روزی برسه همه چیز ارزون و قابل دسترس
رفاه و آسایش و آرامش حق این مردم بعد از سالها سختی است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->